تور جنگل ارفع ده و دیدار از جنگل های هیرکانی

همه ساله در فصول بهار و پاییز بسیاری از گردشگران تور جنگل ارفع ده را انتخاب می کنند. جنگل ارفع ده در جاده فیروزکوه و منطقه سواد کوه واقع است. گذشته از زیبایی های منطقه بتر از کمی در باره مناطقه سواد کوه و جنگل های هیرکانی بیشتر بدانیم.

جنگل های هیرکانی 

جنگل های هیرکانی توده جنگلی منحصر به فردی را تشکیل می دهد که در حدود 850 کیلومتر در امتداد سواحل جنوبی دریای خزر امتداد دارد. تاریخچه این جنگل های پهن برگ به 25 تا 50 میلیون سال قبل باز می گردد، زمانی که بیشتر این منطقه معتدل شمالی را پوشش می دادند. این مناطق جنگلی باستانی در طول یخبندان های کواترنر عقب نشینی کردند و با ملایم تر شدن آب و هوا دوباره گسترش یافتند. در تور جنگل ارفع ده با بخش هایی از این جنگل آشنا خواهیم شد.  تنوع زیستی فلوریستی آنها قابل توجه است: 44 درصد از گیاهان آوندی مشهور در ایران، در منطقه هیرکانی یافت می شود که تنها 7 درصد از کشور را پوشش می دهد. تا به امروز 180 گونه پرنده معمولی جنگل های معتدل پهن برگ و 58 گونه پستاندار از جمله پلنگ ایرانی ثبت می باشد.

تور جنگل

ارزش جهانی جنگلهای هیرکانی

این منطقه با توجه تننوع زیستی و پوشش فشرده و کتنوع گیاهی از شهرت جهانی نیز برخوردار است. این جنگل ها از دوران سنوزوئیک و عصر یخ بندان به دلیل آب و هوای معتدل شمالی در منطقه باقی مانند. جنگل ها هیرکانی دومین اثر میراث طبیعی ایران می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت می باشد. در تور جنگل ارفع ده با پارسوآ همراه باشید.

پارسوآ مجری تورهای طبیعت گردی یکروزه و چند روزه داخلی بطور مستقیم و بی واسطه می باشد. در تور جنگل ارفع ده در میان جنگل های بهاری کوه پیمایی سبک و دلانگیزی خواهیم داشت. در این تور جنگل به سوی جاده فیروز کوه می رویم و از آنجا به منطقه سواد کوه خواهیم رفت و از روستای ارفع کوهپیمایی جذاب خود را شروع می کنیم.

این سفر در یک نگاه
محل حرکت تور: وسیله نقلیه محلی:
وسیله نقلیه اصلی: مدت:
ساعت حرکت: مدت مرخصی:
نوشته‌های مرتبط
تور جام جهانی
خرید بلیط جام جهانی

 بلیط جام جهانی شرکت پارسوآ بار دیگر صعود تیم ملی ایران به…

ایرانگردی
ایرانگردی

ایرانگردی یکی از جاذبه های کشور عزیزمان می باشد. کشورمان زیبایی‌های بسیاری…


کشورهای مورد بازدید
ایران

خلاصه ای از ایران ایران سرزمینی که در گذشته به نام پارس…


شهرهای مورد بازدید
تهران

تهران یکی از کلان شهرهای ایران می باشد. ترای تهران گردی از…