جاذبه های تانزانیا

شرح

معرفی جاذبه‌ های تانزانیا

در اولین نگاه شامل حیات وحش بی‌نظیر این منطقه است که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. این کشور که در شرق آفریقا قرار دراد و دارای پارک‌های ملی فراوانی است که برای بازدید از حیات وحش و طبیعت بکر مورد توجه قرار می گیرند. پارک های ملی موجوداتی همانند زرافه‌ها، گورخرها و زندگی حیوانات وحشی را که تنها در قالب ببینید. همانند آن را در کتاب داستان و مستندها دیده‌اید را در جاذبه های تانزانیا، از نزدیک مشاهده کنید. این مکان ها بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در واقع بسیاری از مستند سازان حرفه ای جاذبه های تانزانیا را برای ساخت مستندات حیات وحش خود انتخاب می‌ کنند. 

سافاری تانزانیا

قبایل تانزانیا

در تانزانیا مردمانی سکونت دارند که هنوز وسوسه‌های زندگی شهری آن‌ها را مغلوب نکرده است. آنها به آداب و رسوم سنتی و قدیمی خود پایبند هستند، در قبایل ماسایی (Massai) هنوز هم مردان به شکار می‌روند و آیین و رسوم خاصی را هنگام شادی و در رقص‌هایشان به نمایش می­گذارند که توریست‌های آفریقا را متعجب می‌کند. خانه‌های که به سبک سنتی ساخته شده‌اند و لباس‌هایی که تنها مختص این اقوام هستند، آن‌ها را از سایر ساکنین تانزانیا مجزا ساخته است.

به همین دلیل بیشتر افرادی که سفر به تانزانیا با تور تانزانیا را در پیش رو دارند، به محض دیدن لباس بومیان این قبایل سوغات خود را از بین آن‌ها انتخاب می کنند.گردشگران لباس مردم تانزانیارا  همراه خود بعنوان سوغات می خرند تا دیگران را نیز با پوشش قبایل به جای مانده از تاریخ این منطقه آشنا کنند. در ادامه برخی از جاذبه‌ های تانزانیا برای آشنایی بیشتر معرفی می گردند.

ماسایی

قله کلیمانجارو، بلندترین قله قاره آفریقا

قله کلیمانجارو، بلندترین قله قاره آفریقا اولین گزینه از جاذبه‌ های تانزانیا که هر ساله توریست‌های زیادی را به منظور کوه نوردی به سوی این منطقه روانه می‌کند. این قله با 5895 متر ارتفاع یکی از قله‌های آتش فشانی نیمه خاموش محسوب می‌شود که به واسطه بارش برف سفید پوش می‌شود. کوهنوردان هنگام صعود به کلیمانجارو تصور می‌کنند که وارد کشوری دیگر با آب و هوای سرد و بهاری شده‌اند و از آفتاب گرم و سوزان فاصله گرفته‌اند. برای صعود به کلیمانجارو مسیرهای متعددی وجود دارد و بازه‌های زمانی مختلفی برای صعود به قله کلیمانجارو وجود دارد. کوتاه‌ترین مسیر ها تاکنون پنج روزه می باشد. اگر به کوه نوردی علاقه ویژه‌ای دارید هنگام سفر با تور کنیا و تانزانیا صعود به کلیمانجارو را به هیچ عنوان از دست ندهید.

قله کلیمانجارو

پارک‌های ملی، معروف‌ترین جاذبه‌ های تانزانیا

از جاذبه‌ های تانزانیا می‌توان به پارک‌های ملی این کشور اشاره کرد که معروف‌ترین آن‌ها پارک ملی سرنگیتی (Serengiti)، پارک ملی مانایارا (Manayara) و گرونگرو (Ngorongoro) می‌باشد. پارک ملی سرنگیتی به دلیل مهاجرت هزاران گورخر و گاو وحشی مشهور هستند و به عنوان هفتمین جاذبه طبیعی جهان شناسایی شدند. شیرها و پلنگ‌های آفریقایی در کنار فیل آفریقایی و گاومیش آفریقایی در این پارک سکونت دارند. این حیوانات، طبیعت این منطقه را بیش از هر آنچه در تصورتان است بکر و دست نخورده نشان می‌دهند.

نام این پارک که قدیمی‌ترین پارک ملی تانزانیا می‌باشد از مردمان قبایل ماسایی می باشد. و این نشان دهنده این است که پارک در سرزمین دشت‌های بی‌پایان قراردارد. در پارک ملی مانایارا (Manayara) که در کنار دریاچه‌ای با همین نام می باشد جلوه دیگری از طبیعت آفریقا را در برابر دیدگان مسافران به نمایش می‌گذارد. در این پارک می‌توان شیرهای آفریقایی و بوفالوها را مشاهده نمود. اما گزینه‌ای که بیش از دیگر موارد توجه تان را به سوی خویش جلب می‌کند، هزاران فلامینگو است که در کنار دریاچه وجوددارند.تورآفریقا

جزیره زنگبار یا جزیره شیرازی­ها در آفریقا

از میان جاذبه‌ های تانزانیا، جزیره زنگبار یا جزیره شیرازی­ها در آفریقا که به واسطه ورود علی بن حسن شیرازی و همراهانش در دوران پس از اسلام با این عنوان نام گذاری شد، توجه ایرانی‌ها را به سوی خود جلب می‌کند. هر چند مردمان دیگر سرزمین‌ها نیز به واسطه جاذبه‌ های خاص این منطقه، بازدید از آن را خالی از لطف نمی‌دانند.  هزاران سال از زمان ورود اقوام شیرازی به این منطقه می گذرد. ولی با این حال، هنوز هم هنگام قدم زدن در جزیره زنگبار می‌توان رد پای آن‌ها را حس نمود. در زبان سواحیلی که مردم در این منطقه به آن سخن می­گویند، کلماتی که به صورت فارسی هستند جلب توجه می‌کند.

بافت قدیمی زنگبار به دلیل وجود ساختمان‌های خاصی که در این منطقه وجود دارد با نام شهر سنگی(Stone Town) شناخته می‌شود. مردم در این ناحیه هنوز هم به شکل سنتی و در خانه‌هایی که هیچ شباهتی به ساختمان‌های مدرن امروزی ندارند زندگی می‌کنند. کوچه‌های تنگ و مارپیچ مانند و ساختمان‌های قدیمی این منطقه توریست‌ها را به گذشته‌های دور می‌برند. و حس و حال آن دوران را که تنها در کتاب‌های تاریخی قابل مشاهده است برایشان زنده می‌کند. تور تانزانیا یکی از تورهای طبیعت گردی خارجی شرکت پارسوآ  می باشد که از لحاظ بکر بودن نسبت به دیگر تورهای آفریقا از استقبال خوبی برخوردار می باشد که در آن جاذبه های تانزانیا را خواهید دید.

موقعیت جاذبه

کشور: تانزانیا
شهر: آروشا