حیات وحش آفریقا

آفریقا دارای چندین نوع زیستگاه مختلف از دشت و جنگل گرفته تا مراتع و بیابان است. این قاره که دومین قاره بزرگ بعد از آسیا است، میزبان بسیاری از حیوانات زیبا و خطرناک است. حیات وحش آفریقا را در تور آفریقا با پارسوآ تجربه کنید.

چه حیواناتی در حیات وحش افریقا زندگی می‌کنند؟

پستانداران، خزندگان، پرندگان و حشرات که بسیاری از آن‌ها منحصر به این قاره هستند، در حیات وحش افریقا زندگی می‌کنند.این قاره به دلیل تنوع زیستی، مکان محبوبی برای محققان در زمینه گونه شناسی حیوانات و همچنین علاقه‌ مندان به سافاری است. در تور کنیا و تانزانیا با بسیاری از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

سافاری حیات وحش

بیش از 1100 گونه مختلف پستاندار، بیش از 60 گونه گوشت خوار، 100000 گونه حشره، 3000 گونه ماهی آب شیرین و 2600 گونه پرنده در اینجا زیست می‌کنند. جمعیت حشرات حیات وحش افریقا، 15 تا 20 درصد از کل حشرات جهان را تشکیل می‌دهد.

حیوانات ملی افریقا

شما می دانید که آفریقا متشکل از چندین کشور است. این کشور ها که دارای انواع مختلف زیستگاه هستند، حیوانات رسمی حیات وحش آفریقا که نماینده کل قاره باشند وجود ندارد. کشورهای آفریقایی هر کدام حیوان ملی رسمی خود را دارند.  به طوری که برخی از کشورها بیش از یک حیوان ملی دارند یا از حیوانات ملی مشابه با سایر کشورها شناخته می‌ شوند.

تور آفریقا

برترین حیوانات حیات وحش افریقا کدامند؟

برترین حیوانات وحشی در آفریقا آنهایی هستند که مردم بیشتر در سافاری به دنبال آن‌ها هستند. در واقع گردشگران از سراسر جهان به کشورهای این قاره سفر می‌کنند تا از نزدیک با طبیعت هم‌ آغوشی کنند و به دل حیات وحش افریقا بزنند. این حیوانات محبوب برای سافاری در پارک های ملی، مناطق حفاظت شده توسط سازمان‌های محیط زیستی و سایر پناهگاه‌ها نگهداری می‌شوند. این امر به این سبب است  که هم ایمنی انسان تامین شود و هم گونه‌های نادر از خطر انقراض در امان بمانند.

معروف‌ترین حیوانات آفریقایی

از معروف‌ترین حیوانات آفریقایی می‌توان به شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو اشاره کرد که لقب پنج بزرگ را از آن خود کرده‌اند. همه آن‌ها در کشورهای آفریقای جنوبی و شرقی یافت می‌شوند و حیوانات بومی این قاره هستند.

شیر

شیرها در پارک ملی آفریقای جنوبی، نامیبیا و بوتسوانا دیده می‌شوند. هم‌چنین می‌توانید در سرنگتی تانزانیا و کنیا در طول مهاجرت بزرگ نیز آن‌ها را ببینید.

تور کنیا

پلنگ

 پلنگ در منطقه حفاظت شده بازی سابی سندز آفریقای جنوبی و پارک ملی لوانگوا جنوبی زندگی می‌کنند.

فیل

اگر از میان تعدد حیوانات حیات وحش آفریقا به زندگی فیل‌ها علاقمندید می‌توانید آن‌ها را در زامبیا زیمبابوه و پارک ملی بوتسوانا ببینید.

کرگدن سفید و سیاه

 کرگدن سفید در پارک آفریقای جنوبی و پارک ملی کروگر زندگی می‌کند. هم‌چنین برای دیدن کرگدن‌های سیاه باید راهی پارک ملی اتوشا نامیبیا شوید.

حیات وحش آفریقا

بوفالو

بوفالوها در حفاظتگاه اول پجتا در کنیا زیست می‌کنند  و در پارک ملی کاتاوی تانزانیا و پارک ملی بوتسوانا نیز می‌توان آن‌ها را دید. حیات وحش آفریقا به همین حیوانات محدود نمی‌شود. شما می‌توانید سراغ زرافه، چیتا، اسب آبی،  کروکودیل و سگ وحشی را نیز در افریقا بگیرید.

تور آفریقا-حیوانات جنگلی

هم چنین انواع مختلفی از پرندگان در آفریقا وجود دارند. در واقع، 2341 گونه پرنده بومی آفریقایی وجود دارد، 25 گونه از آنها بومی هستند، که شما نمی‌توانید آن‌ها را در هیچ کجای دیگری از دنیا پیدا کنید.

جهت اطلاات بیشتر مطلب مهاجرت بزرگ در آفریقا را مطالعه بفرمایید. تور تانزانیا و تور کنیا این فرصت را به شما می دهد تا از این پدیده منحصر ب فرد دین نید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *