جاذبه های زنگبار

شاید اطلاعات شما درباره زنگبار فقط در حد این باشد که کشوری افریقایی است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب شما را با این کشور و جاذبه‌ های زنگبار  آشنا کنیم.

زنگبار کجاست؟

زنگبار مجمع‌الجزایری است که معروف‌ترین آنها Unguja است که در ۲۵ کیلومتری ساحل دارالسلام قرار دارد.  جاذبه های زنگبار به خاطر ترکیبی از سواحل عجیب و غریب، مزارع معروف ادویه‌جات، تاریخ و فرهنگ‌های متنوعش مشهور است. این جزیره زیستگاه بسیاری از گونه‌های در معرض خطر از جمله میمون کلوبوس قرمز و لاک پشت سبز است.

جاذبه‌ های گردشگری زنگبار

سواحل شمالی و شرقی این کشور دارای پوشش جذابی با شن‌های سفید است که توسط آب‌های گرم و فیروز‌ه‌ای اقیانوس هند احاطه می باشد. همچنین به وسیله بسیاری از درختان نارگیل و خرمای وحشی تزیین است. 

زنگبار

این جزیره واقع در سواحل شرقی تانزانیا، همیشه به عنوان مکان مناسبی برای استراحت پس از یک سافاری یا کوه‌پیمایی در کلیمانجارو محسوب می‌شود. حتی اگر به دنبال مقصدی رمانتیک برای ماه عسل هستید هم زنگبار انتخاب مناسبی برای شماست.  اگر به حیات وحش علاقمند باشید باید بدانید که این کشور، خانه برخی از گونه‌های در معرض خطر انقراض در جهان است. از جاذبه ‌های زنگبار در حوزه حیات وحش باید به این مورد اشاره کنیم که این کشور خانه میمون‌های کلوبوس قرمز، دلفین‌های پوزه بطری، نهنگ، دوگونگ و حتی کولکانت باستانی است که دانشمندان تصور می‌کردند از روی زمین ناپدید شده است.

تور زنگبار

تفریح در زنگبار برای چه کسانی مناسب است ؟

به طور کلی این جزایر برای تفریح خانواده‌ها بسیار مناسب است، از افراد سالخورده تا کودکان.  از ورزش‌های آبی مانند غواصی تا شنا با دلفین‌ها، یا گشت و گذار در غروب آفتاب در یک کشتی سنتی را می‌توانید در این کشور پیدا کنید.

جزیره زنگبار

چرا نباید بازدید از زنگبار را از دست داد؟

چیزی که زنگبار را متمایز می‌کند، ترکیبی از جاذبه ‌های طبیعی مانند آفتاب داغ، دریا، ماسه و مزارع ادویه است. اما موارد بیشتری هم وجود دارد، تاریخ غنی، فرهنگ و انواع تفریحگاه‌ها که این جزایر را به یکی از محبوب ترین مقصدهای ساحلی برای افراد در هر سنی  تبدیل می‌کند.  از جاذبه ‌های زنگبار همچنین می‌توان به جشنواره‌ها و رویدادهایی اشاره کرد که مردم را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند.

تور آفریقا

بهترین نقاط دیدنی زنگبار

ازجاذبه ‌های زنگبار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جزیره مافیا

این جزیره برای بسیاری از گردشگران کمتر شناخته شده است، اما در میان کسانی که علاقمند به دنیای غواصی هستند به عنوان یکی از بهترین نقاط برای غواصی در دریا شناخته می‌شود. صخره‌های مرجانی اطراف این جزیره مملو از موجودات دریایی از انواع و اقسام گونه‌های در خطر انقراض و نادر مانند نهنگ، دوگونگ و دلفین‌های پوزه بطری است.

تور تانزانیا

جزیره پمبا

پمبا مورد علاقه غواصان و کسانی است که می‌خواهند از شلوغی زنگبار دور شوند. اگرچه این جزیره به طور کلی آرام و روستایی است، اما میزبان برخی از مسابقات گاوبازی‌ بزرگ است که از دوران استعمار پرتغالی‌ها برجای مانده است.  زنگبار دارای معماری شکوهمند امپراطوری عمانی، فرهنگ پرجنب‌ و جوش اسلامی و سواحلی از خالص‌ترین شن‌ها است.

پیشنهاد میکنیم با ثبت نام در تور افریقا، جاذبه ‌های زنگبار، این جزایر زیبا را از نزدیک ببینید و تجربه‌ای دلچسب از آرامش و  طبیعت‌گردی را به دست آورید. در تور تانزانیا از این جزیره می توانید دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *