جاذبه های تاجیکستان

معرفی جاذبه های تاجیکستان

جاذبه‌ های تاجیکستان بی‌ شمار هستند و توریست‌ هایی که به این نقطه از آسیا سفر می‌کنند این امکان را دارند که از بیشتر آن‌ها بازدید به عمل بیاورند. کشور تاجیکستان آداب و رسومی و فرهنگی نزدیک به ایران زمین دارد، به همین دلیل توریست‌ های ایرانی هنگام تماشای جاذبه‌ های تاجیکستان تصور می‌کنند که در حال نگاه کردن به گوشه‌ای از تاریخ سرزمین خود هستند. کوه‌ های استوار و رفیع، طبیعت زیبا و منحصر به فرد و جاذبه‌های تاریخی متعدد، توریست‌های زیادی را در فصل‌های مختلف سال به سوی این کشور فرا می‌خواند. در ادامه برخی از مشهورترین جاذبه‌ های تاجیکستان برای افرادی که با تور تاجیکستان همسفر هستند معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید و با زیبایی‌های این منطقه بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های تاجیکستان

دوشنبه، پایتخت کشور تاجیکستان (Dushanbe – the capital of Tajikistan)

دوشنبه بزرگ‌ ترین شهر تاجیکستان و قلب فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این کشور است. در مرکز این شهر یکی از بلندترین پرچم‌های جهان وجود دارد. حکومت روس‌ها در این شهر تاثیر زیاده دارد، بطوری که که خانه‌ هایی با سبک معماری مدرن در این منطقه ساخته شوند که هم اکنون به عنوان جاذبه‌ های تاجیکستان معرفی می‌شوند. جاذبه‌ های تاجیکستان شامل موارد تاریخی و آثار باستانی زیادی در این شهر وجود دارد که میتوانید هنگام سفر با تور تاجیکستان به تماشای آنها بپردازید. در شهر دوشنبه رستوران‌های متعددی نیز وجود دارد که غذاهای تاجیکی متنوع را ارائه می‌کنند و در طول سفر می‌توانید طعم و مزه غذاهایی که متعلق به این منطقه هستند را امتحان کنید. 

تور تاجیکستان

پارک رودکی (Rudaki Park)

این پارک یک مکان زیبا و خوش منظره است که در قلب شهر دوشنبه و اصلی‌ترین میدان این شهر قراردارد. پارک رودکی یکی از پر بازدید ترین جاذبه های تاجیکستان می باشد که مسیر زیبای از درختان و مسیرهای زیبای پیاده‌روی در میان انبوهی از گل‌ها، دریاچه‌ها و چشمه‌ها را دارا می باشد. در این مکان مجسمه زیبایی از رودکی نیز به چشم می خورد. گل‌های رنگارنگ و درختان سر به فلک کشیده سرسبز پارک، این مکان را به یک محیط آرام و دلچسب تبدیل کرده‌اند. به همین خاطر علاقه‌مندان به هنر و طبیعت هنگام سفر به تاجیکستان از این مکان بازدید به عمل می‌آورند و روح خود را جلا می‌دهند. بسیاری دیگر از جاذبه های تاجیکستان را در ادامه خواهیم دید.

رودکی

موزه ملی تاجیکستان (National Museum of Antiquities of Tajikistan)

موزه ملی از دیگر جاذبه‌ های تاجیکستان است که توریست‌های این کشور از آن دیدن می‌کنند. تاجیکستان کشوری با قدمت چند هزار ساله است که رگه‌هایی از فرهنگ‌های مختلف زرتشتی، بودایی، هلنیستی و اسلامی در آن به چشم می‌خورد. آثاری که در موزه ملی تاجیکستان نگهداری می‌شوند گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین را به نمایش می‌گذارند. این موزه در سال 1934 با 530 قطعه که شامل آثار باستانی و… بود افتتاح شد. در قرن بیست هجری این موزه گسترده‌تر شد و آثاری که در این مکان قرار دارند به سرامیک‌ها، ظروف، سلاح‌ها، مجسمه‌ها، جواهرات و… دسته بندی شدند. امروزه شمار آثاری که درون این موزه نگهداری می‌شوند از مرز 50 هزار عدد گذشته است و تمام آثار هنری و تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف مانند قرون وسطی را می‌توانید در این مکان مشاهده کنید.

موزه تاجیکستان

آرامگاه میر سید علی همدانی

امیر سید علی ‌بن ‌شهاب ملقب به میر سید علی همدانی از عارفان و عالمان قرن هشتم هجری است که نقش زیادی در گسترش اسلام در هند و بین النهرین داشته. عده‌ای او را شاه همدان می‌نامند و عده‌ای دیگر به او لقب امیرکبیر داده‌اند. آرامگاه میر سید علی همدانی در شهر کولاب تاجیکستان که چهارمین شهر بزرگ این کشور است قرار دارد. توریست‌های ایرانی و مسلمانانی که به تاجیکستان سفر می‌کنند از آرامگاه میر سید علی همدانی به عنوان یکی از جاذبه‌های متفاوت تاجیکستان بازدید می‌کنند.

تور تاجیکستان

دریاچه اسکندرکول خاص‌ترین گزینه از جاذبه‌ های تاجیکستان (Iskanderkul Lake)

دریاچه اسکندرکول یکی از خاص‌ترین جاذبه‌ های تاجیکستان است. این دریاچه در استان سغد و در محدوده شمالی گیسار و در کوهستان فان می باشد. وسعت این دریاچه حدود 3.4 کیلومتر می‌باشد و عمق آن به 72 متر می‌رسد. این دریاچه به دلیل این که فاصله کمی تا پایتخت تاجیکستان دارد در بین توریست‌های این منطقه بسیار محبوب می‌باشد. فاصله دریاچه اسکندرکول تا شهر دوشنبه حدود 134 کیلومتر است و برای رسیدن به این منطقه باید بازه زمانی در حدود سه ساعت را در نظر بگیرید. این دریاچه که شکلی مثلث مانند دارد نام خود را از اسکندر مقدونی متاثر است و قدمت پیدایش آن به گذشته‌های دور باز می‌گردد. آب دریاچه اسکندرکول بسیار سرد است، به همین دلیل توریست‌ها تنها می‌توانند به تماشای آن بنشینند و امکان شنا در این منطقه وجود ندارد.

دریاچه اسکندرکول

دره زرافشان (Zeravshan Valley)

دره زرافشان از دیگر جاذبه‌ های تاجیکستان است که به عنوان یک منطقه بکر و دست نخورده مورد توجه توریست‌ها واقع می‌شود. آبی که از میان دره عبور می‌کند و منظره کوهستانی خاصی که در این مکان وجود دارد، دره زرافشان را جلوهای دیگر بخشیده است. به همین دلیل توریست‌هایی که به تاجیکستان سفر می‌کنند علاقه زیادی به تماشای این دره و مناظر اطراف آن دارند.

دره زرافشان

شرکت پارسوآ مجری مستقیم تور تاجیکستان می باشد. در اینجا اطلاعات بیشتر در مورد کشور تاجیکستان را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *