تحصیل در رومانی

درباره تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی یکی از مقاصدی است که مورد علاقه بسیاری از افراد اهل علم و تحصیل می باشد . اما از میان کشورهای خارجی انتخاب رومانی برای ادامه تحصیل مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا است و نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه تحصیل در این کشور به مراتب پایین‌تر است. در ادامه بیشتر با رومانی و شرایط تحصیل در این کشور آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

اعتبار دانشگاه‌ های رومانی

طبق آخرین رتبه‌بندی در سال 2021 اکثر دانشگاه‌های رومانی موفق شده‌اند که در بین هزار دانشگاه برتر جهان جای بگیرند. علاوه بر این مدرک تحصیلی رومانی مورد تأیید کشورهای اروپایی است. ناگفته نماند که برخی از دانشگاه‌های این کشور مثل Babes-Bolyai و دانشگاه بخارست دانشگاه‌هایی مطرح و شناخته‌شده در سطح جهان هستند که با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری و مشارکت علمی دارند.

نحوه پذیرش در دانشگاه‌های رومانی

پذیرش و ورود به دانشگاه‌های رومانی به هیچ وجه یک رویه مشخص و سراسری ندارد و هر دانشگاهی روش و مسیر مخصوص به خود را برای پذیرش دانشجویان به کار می‌گیرد. برگزاری آزمون ورودی، بررسی سوابق و نمرات دبیرستان، آزمون‌های عملی، مصاحبه، آزمون‌های جامع تعیین سطح و درخواست مقاله پژوهشی از جمله روش‌هایی هستند که دانشگاه‌ها در رومانی برای پذیرش دانشجویان به کار می‌گیرند.تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در رومانی

تحصیل در رومانی در مقاطع قبل از دانشگاه اجباری و رایگان است ولی در دانشگاه‌های این کشور چه دولتی و چه خصوصی امکان تحصیل رایگان وجود ندارد. با این حال در صورت اخذ بورسیه هزینه تحصیل و زندگی شما در این کشور رایگان خواهد بود. به صورت کلی هزینه تحصیل در رومانی بسته به شرایط مختلف مثل رشته تحصیلی و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید متفاوت است و بازه‌ای بین 2 هزار تا 14 هزار یورو را شامل می‌شود. گران‌ترین رشته برای تحصیل در رومانی رشته پزشکی با 7 هزار یورو است و بعد از آن داروسازی و دندان‌پزشکی با 6 هزار یورو، معماری با 3500 یورو، دوره ارشد مهندسی با 3000 یورو و علوم پایه با 2100 یورو در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. همچنین به طور متوسط و برای یک زندگی مطلوب دانشجویی باید ماهانه 500 تا 600 یورو هزینه کنید (شامل مسکن، خوراک، حمل‌ونقل و …).

مدارک و شرایط لازم

اولین شرط برای حضور در یک کشور خارجی کسب ویزای آن کشور است که رومانی هم از این قضیه مستثنی نیست. برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی باید ابتدا نامه پذیرش یکی از دانشگاه‌های این کشور را اخذ کرده باشید. در صورتی که این نامه را به همراه داشته باشید فرایند صدور ویزا نهایت تا 2 ماه زمان خواهد برد. توجه داشته باشید که علاوه بر نامه پذیرش از دانشگاه مدنظر باید مدارک زیر را هم برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه کنید:

  1. اجاره‌نامه کشور رومانی یا گواهی رزرو هتل
  2. فیش پرداخت شهریه دانشگاه
  3. گواهی عدم سوء پیشینه
  4. اثبات تمکن مالی (حداقل 2 هزار یورو در سال)
  5. چنانچه فرد متقاضی بالای 26 سال داشته باشد باید گواهی پرداخت حق بیمه را نیز ارائه کند.

شرکت پارسوآ این امکان را برای شما فراهم نموده است که کلیه امور پذیرش تحصیلی شما را رومانی از ابتدا تا زمان پذیرش در دانشگاه انجام دهد. برای اطلاعات بیشتر اطلاعات مربوط به دانشگاه های رومانی را مطالعه کنید. چنانچه علاقه به سرمایه گذاری در رومانی دارید مطلب آن را از دست ندهید. همچین چنانچه بخواهید یک سفر تحقیقی در رومانی داشته باشید، ما تور رومانی را برای شما خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *